Vila “Alpin” de la Straja sau “după ce ai vizitat site-ul îți mai vine să-i vizitezi?” – review site

Vila Alpin StrajaOrice vizitator de website-uri are câteva așteptări atunci când ajunge la o anumită adresă. Așa că primul lucru pe care îl poți privi cu o sprânceană ridicată când intri pe site-ul vilei Alpin este adresa. Nu este vilaaplinpunctro ci alpinstraja.ro. Culmea e că, dacă intri pe prima variantă tot acolo ajungi. Deci, dubioasă treabă. E ca și cum ai avea 2 adrese pentru aceeași locație.

Mai departe după ce ai băgat în caseta de adrese unul dintre cele două link-uri ajungi pe homepage. Primul lucru care îți sare în ochi e lipsa diacriticelor. Lenea o fi cucoană mare, dar dacă tot ai investit o căruță de bani ca să faci site-ul, n-ar strica să ai și diacriticele pe el.

A doua chestiune care îți sare în ochi este stilul relativ simplist de aranjare a paginii ăsteia principale. Un logo destul de sugestiv tronează în stânga-sus dar restul paginii n-are nimic de-a face cu el. Alinierea elementelor de brand lipsește cu desăvârșire. Culorile dominante din logo, respectiv roșu și alb nu se mai regăsesc în combinația asta pe pagină. Ciudat lucru, mai ales că, chiar și vila e vopsită pe-afară în roșu. Deci cumva e din aceeași poveste.

Cel mai mult, însă de pe homepage-ul acestui site, e deranjant să vezi ditai butonoaiele cu ofertele. Urâte rău butoanele alea. Un chenar în care e înghesuită o poză mică și… cam atât. Pentru fiecare dintre ele. Se poate face mult mai bine bucata asta. Un slider cu niște poze făcute profi ar atrage vizitatorul să dea cu click-ul după oferte.

Redundant apare un subtitlu sub dreptunghiurile cu oferte care îți aduce aminte în cazul în care ți-ai terminat stocul de lecitină că ești pe site-ul care îți dă detalii despre “Vila Alpin Straja”. Ok. Nu era nevoie de reamintirea asta. Știm unde suntem.

Cu un text negru, probabil cu un font “Calibri” primești detalii despre Facilități. Cel mai important aspect al unui site de acest gen e făcut cu “liniuță de la capăt”. Prost, foarte prost. Bilă neagră, cum ar zice un coleg din blogosferă.  Dacă tot ai facilități, prezintă-le într-un mod cât mai atractiv, nu? Cu poze, cu clipuri, cu prezentări flash, cu ceva dinamic făcut profi. Nu cu niște bulețele negre la capăt de rând. Arată lipsă de interes pentru propria afacere. Pe bune!

Ulterior afli că poți primi la cerere activități de rafting, tiroliană, escaladă, paint ball, și activități speo. Păi asta e iarăși o treabă foarte tare. Și foarte prost prezentată. Unde sunt pozele, unde sunt oamenii? Nu există?

În dreapta textului ăsta cu liniuțe apare o poză. Cu vila. Din față. Încadratura e jenantă. Se taie din acoperișul vilei, în stânga nu ai vizibilitate, în dreapta ai prea mult spațiu și vezi un colț din vila vecină. Zici că e un print-screen făcut de pe google maps în funcția street view. O poză mai de doamne-ajută, totuși putea să apară aici. Nu?

Mai jos pe pagină primești informații despre ruta pe care să o urmezi ca să ajungi la cabană. Că tot ziceam mai devreme de google maps, o hartă nu ar strica. Una care să-ți arate cum să ajungi. Una pe care să poți să o folosești  direct din smartphone. Să mai zic ca google maps nu imi gaseste “vila alpin straja”? Deci dacă vreau să văd rutele nu am cum pentru că pe hartă nu există locația. Încă un “bilău” negru. Poate fi făcut foarte ușor și ar fi de mare ajutor pentru cei care vor să-și facă o estimare de timp și costuri pentru un sejur la Straja, la vila Alpin.

Lângă informațiile de acces e o hartă. Cu pârtiile. Nu prea e bine poziționată în economia întreginii pagini. Putea să fie o singură secțiune a site-ului doar cu pârtii și cu detalii despre fiecare. Există un link amărât pe textul “Detalii Partii ski din Straja”. Iarăși un exemplu de “așa nu”. Un best-seller vândut prost. Tot fără diacritice.

Dedesubt un alt link tot pe text despre ceea ce găsim acolo ca și “Program Turistic”. Revin: Idee bună implementată aiurea. Asta ar fi mers ca o secțiune specială pe site făcută ca și design într-un mod atractiv, plăcut ochiului și stimulant pentru mouse. Iarăși avem o bilă neagră. Se detaliază oleacă despre programul turistic în continuare după care apare un link de pe blog cu o poză cu crucea și un text scurt despre canalele energetice. Asta chiar n-are ce să caute pe homepage. Mai degrabă ar fi mers într-o secțiune de genul “știați că”.

Paradoxal, mai jos apare un tur virtual făcut în flash. Probabil că asta ar fi fost prima chestiune pe care aș fi pus-o eu pe homepage! Să vadă toți vizitatorii din prima cum stau lucrurile. Poziția turului virtual îl face însă aproape inutil. E mult prea jos poziționat și, dacă vizitatorul nu are răbdare să dea scroll, va rata acest element de pe pagină. Recunosc că la prima vizită pe site am fost superficial și nu am văzut chestia asta. Dacă sunt și alți superficiali ca mine? V-ați întrebat? Nu cred. Concluzia: mutați turul virtual sus de tot. Sub meniu.

Și dacă tot am zis de meniu, ne apropiem de partea de jos a homepage-ului unde există o secțiune cu “opininiile vizitatorilor – opinia ta contează”. Prin simplul fapt că spui așa ceva denotă ca nu prea contează. E logic să conteze dar nu așa pui problema. Aș fi pus o secțiune în meniul principal numită “opiniile vizitatorilor”. Aș fi trimis mailuri celor care au stat la Alpin și i-aș fi rugat să-mi dea câteva cuvinte pe care să le pun cu poză ca și testimonial. Nu e greu de făcut dar necesită un pic de muncă în plus. Plus că dă foarte bine.

Niște meniuri vin în footer-ul homepage-ului care te pot ajuta. Ok. Nici o problemă până aici? Ba da. Una. Aia cu copyright-ul. Vedem acolo că fastweb romania sunt cei care au făcut design-ul site-ului. Deci, ei sunt vinovați pentru toate neregulile găsite de mine aici. Nu aș permite ditai spațiul doar pentru un link de copyright. E risipă. Un rând în partea de jos a footer-ului ar fi mai mult decât suficient.

Și dacă tot am zis de meniuri, ne întoarcem în călătoria virtuală pe acest site la meniul principal. „Despre noi” este inutil. Odată ce ai dat click pe el te duce tot pe homepage. Aici ar fi mers ceva despre oamenii care stau in spatele afacerii. Despre eventuale vedete care au stat aici. Despre lucruri deosebite prezentate pe scurt cu link către blog-ul site-ului.

Următorul buton din meniu îți arată despre ce “Promotii” ai putea avea parte. Oferta o fi ea bună (sau nu), dar felul în care e prezentată denotă lipsă de profesionalism. Literele aldine abundă și sunt boldate de parcă ar țipa la tine. Aranjarea pe centru a textului e obositoare. Iar formularea textului pare făcută de cineva care nu a avut măcar o dată în viață parte de un curs de PR. Dezamăgitor ca prezentare dar interesant ca și ofertă.

Mai departe ai un buton care te ajută să îți faci o impresie despre cum arată pârtiile în cazul în care știi să de dai pe placă sau schiuri și ai vrea să ai parte de o experiență de schi la Straja. Nu o să intru în detalii. În același stil leneș, un tabel îți arată niște numere. Total neatractiv. Infromativ însă, da. Dar prezentat tot în stilul “cu liniuță de la capăt”. Ca și vizitator mă interesează cum arată pârtiile alea din tabel. Pot să le văd? Niște filmulețe de prezentare ar fi fost tocmai indicate. Pe ele să apară niște plăci făcute din grafică unde să ai informațiile scrise și un voice-over care să îți dea detaliile despre fiecare ar fi mult mai atractive.

Incredibil, dar adevărat, de-abia al 4-lea buton din meniul principal e despre cazare! Iarăși o bilă extrem de neagră pentru domnii designeri de site. E inadmisibil ca o locație care are ca principal produs cazarea să aibă pe site la locul 4 în meniu detalii despre asta. Oricum, și secțiunea asta e făcută prost. Cu texte, cu poze mici și cu câteva informații despre prețuri. Imaginea face cât o mie de cuvinte, corect? Ei bine, arătați imagini nu cuvinte. Asta vrea să vadă vizitatorul. Informațiile pot fi adăugate pe un filmuleț de prezentare de câteva minute și arată și bine, e și informativ, e și accesat.

Sec de tot vine următorul buton din meniu care prezintă informații despre Sala de conferinte. Ok. Are 60 de locuri și e echipată. Nici nu era nevoie de detaliile astea aruncate așa în ochi. Iarăși mergeau niște poze puse într-o prezentare flash cam cum sunt alea mici din partea dreaptă iar peste poze să ruleze textul cu informațiile despre sală. Era mai greu, dar arăta mai bine.

În același stil sec vine și butonul care oferă informații despre restaurant. Nu e bine. Putea fi făcut tot un clip video cu bucătarul care te invită să mănânci diversele preparate. Putea fi un șef sau un director care să te invite într-o călătorie culinară de să-ți lase gura apă. Dar… avem doar un textuleț care spune nimic. Nu diferențiază restaurantul Alpin de altele prin nimic. Cu siguranță că există în bucătărie niște mâncăruri care ar putea fi prezentate. De asemenea mai mult ca sigur că au fost organizate niște evenimente. De ce nu se pot folosi astfel de lucruri? Pentru că nu există oare un om care să se ocupe de imaginea locației? Posibil. Din nefericire, și foarte probabil.

Urmează butonul din meniul principal care îți prezintă galeria foto. Total neatractivă. Deși ai categorii de genul: “aventură”, ”team building”, ”evenimente” etc., ele sunt puse ca niște poze mici. Odată ce ai dat click pe una dintre ele te duci pe alte poze mici din categoria respectivă. În sfârșit poți vedea full-screen pozele pentru care a trebuit să dai deja 3 click-uri. Cam multe, nu? Clickurile…

Vedem și un buton cu parteneri. Ok. Complet irelevant pentru a sta în meniul principal. Mergea un side-bar cu așa ceva. Sau o zonă din footer. În fine. Te ajută butonul ăsta dacă vrei un cantonament la Straja? Nu.

Mai departe, un alt buton important – informațiile de contact. Ce avem aici? 3 numere de telefon si o adresa de mail. Dupa care informatii despre firma. Carui turist ii pasă de numărul de la registrul comertului sau de CUI-ul firmei? Astea sunt informatii pentru potentialii parteneri. De ce nu sunt acolo? Exista si un contract de colaborare pus tot aici la contact. Iarăși: de ce nu e tot la parteneri. Că pe ei îi interesează aceste aspecte, nu?

Ultimul buton e cel cu blog-ul. Ciudat e că apare boldat textul de pe butonul acesta. Cu ce e mai jmecher decât celelalte? A fost boldat din greșeală? În fine. Ce avem aici? 2 articole. Unul cu vârful straja care se pare ca ar fi un loc plin de energie și un altul cu programul turistic. Ăsta e blog? Sunt 2 articole. Mult prea puține!

Mă opresc din incursiunea virtuală pe site-ul vilei cu un singur comentariu. Am un plugin în browser care imi arată page-rank-ul de la google pentru site-urile pe care le vizitez. Acest site are PR=1. Cam mic. Și deci, site-ul devine cam … greu de găsit. La ce mă refer? Caută cu google “cazare straja” si o sa vezi că vila Alpin nu e printre primele rezultate.

Una peste alta, închei cu speranța ca site-ul să primească un nou look. Mult mai atrăgător și interesant. Probabil locația e ok dar, ca să răspund la întrebarea din titlu, mie nu-mi prea vine să merg acolo după ce am văzut site-ul. Tu te-ai mai duce?

Autor: Bogdan Voșloban

-Articol înscris în competiția SuperBlog 2013

 

Advertisements

3 thoughts on “Vila “Alpin” de la Straja sau “după ce ai vizitat site-ul îți mai vine să-i vizitezi?” – review site

Care este părerea ta?

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s